Amica skutecznie walczy z kryzysem
Choć kryzys w pełni Amica Wronki S.A. nadal skutecznie z nim walczy umacniając swoją pozycję w sektorze dużego AGD. Dynamika sprzedaży w okresie do lipca 2009 vs. 2008 wyniosła w Amice 7,1 proc. podczas gdy na rynku tylko 5,2 proc.
Wroniecka firma wyprzedziła więc sektor o prawie 2 punkty proc. Najpoważniejsze wzrosty zanotowano w ważnym dla Amiki obszarze pralnictwa. Rynek rósł tu w tempie 2,8 proc., podczas gdy Amika aż 51,4 proc. Przewaga jest więc ponad osiemnastokrotna.
|
Zwiększył się też udział wartościowy Amiki w tym segmencie osiągając poziom 8,1 proc. rynkowego tortu. W lipcu roku 2008 było to 5,1 proc. Wzrost wyniósł więc 3 punkty procentowe.
Progresywna dynamika utrzymuje się w spółce od stycznia i przekłada na sukcesywne zwiększanie rynkowych udziałów. W minionym półroczu urosły one w ujęciu wartościowym o 0,3 punkt proc. osiągając poziom 13,1 proc. W samym tylko lipcu Amica zwiększyła wartościowo swe rynkowe udziały w sektorze dużego AGD do 14,8 proc. Przypomnijmy, że w analogicznym okresie roku 2008 było to 11,8 proc. Dynamika wynosi więc 3 proc. Sukcesów należy upatrywać w gamie nowoczesnych produktów, które Amika wprowadziła z początkiem roku.
Rynek dobrze przyjął nasze nowe lodówki Generacja 2009 oraz pralki Navigator. Nowe lodówki Amiki Generacja 2009 dostępne są - w myśl hasła: Liczy się oszczędność - w klasie energetycznej A+, a wybrane modele nawet w klasie A++, która jest najwyższą klasą efektywności energetycznej w tej kategorii urządzeń. Podobne parametry efektywności energetycznej mają także nowoczesne pralki z linii Navigator - mówi Wojciech Antkowiak, Wiceprezes Zarządu Amica Wronki S.A. ds. Handlu i Marketingu.
Równie ciekawie prezentuje się segment kuchni do zabudowy, zmywarek i płyt grzejnych. Spójrzmy. Gdy sektor kuchni spadł do lipca o 8,7 punktu proc. Amika utrzymała swoje pozycje i pomimo niewielkiego, wynoszącego 1,5 proc. spadku pozostała tu liderem mającym 50,4 proc. udziałów w ujęciu wartościowym. Wzrosła też dynamika sprzedaży zmywarek wolnostojących wynosząca 41,2 proc. wobec 16,9 proc. całego sektora. W lipcu Amica osiągnęła tu 8,6 proc. rynkowych udziałów. Warto również wspomnieć o dobrych wynikach sprzedażowych płyt grzejnych, na rynku których Amika rosła w tempie 21,1 proc. Z pewnością swój udział w tym wzroście miało także wprowadzenie do sprzedaży płyty indukcyjnej zasilanej napięciem 230 V.
Nadesłał:
ap
|