Diamentowe 60 lat GORENJE


Diamentowe 60 lat GORENJE
2010-11-05
Bezustanne poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań i tworzenie urządzeń doskonałych pod każdym względem to już od 60 lat kluczowe zadanie jednej z czołowych marek produkujących sprzęt AGD - Gorenje.

Firma Gorenje powstała w 1950 roku w Słowenii, na terenie ówczesnej Jugosławii. Niewielkiemu przedsiębiorstwu, które wzięło swoją nazwę od położonej u podnóża gór wsi Gorenje, udało się stworzyć solidną, cenioną w Europie markę, produkującą innowacyjne urządzenia gospodarstwa domowego.


Przeczytaj również:

Zasadniczymi grupami asortymentowymi firmy jest obecnie sprzęt chłodniczy, pralniczy oraz kuchenny. W tych trzech segmentach Gorenje należy do europejskiej czołówki. Marka może poszczycić się tym, że jej produkty są nie tylko najlepsze jakościowo, ale także wyróżniają się nowoczesnym designem.

G jak Gwarancja jakości
Dobry sprzęt AGD to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia nowoczesnej kuchni. Zakup tego typu urządzeń to inwestycja na lata, dlatego warto wybrać produkty, które będą niezawodne i ekonomiczne. 60-letnia tradycja firmy Gorenje daje pewność tworzenia najwyższej jakości produktów. Solidność swoich urządzeń marka niejednokrotnie potwierdzała, obejmując swoje urządzenia przedłużoną, 5-letnia gwarancją.

O jak Oryginalny design
Znakomite wzornictwo jest nieodłącznym symbolem znaku towarowego Gorenje. To właśnie nowoczesny design, oprócz wysokiej jakości produktów pomógł firmie wyróżnić się spośród konkurencyjnych marek i osiągnąć wysoką pozycję na zagranicznych rynkach. Już w 1963 roku Gorenje zatrudniło pierwszego projektanta, a siedem lat później utworzono Centrum Wzornictwa (Design Center), działające dzisiaj pod nazwą Gorenje Design Studio. Urządzenia AGD zaczęły stawać się dziełami sztuki. Przy współpracy ze światowej sławy designerami powstały sztandarowe linie urządzeń AGD. W 2000 roku, z okazji 50-tej rocznicy otwarcia firmy Gorenje, została wprowadzona na rynek jubileuszowa kolekcja Pininfarina I. Sprzedaż tej uniwersalnej i przełomowej serii przeszła najśmielsze oczekiwania twórców pomysłu, którzy zaprojektowali charakterystyczne, czerwone auta - Ferrari. Pięć lat później powstała druga linia ekskluzywnych urządzeń łączących elementy szkła i aluminium - Pininfarina II. W 2006 roku pojawiła się limitowana seria chłodziarko-zamrażarki z linii Swarovski, mieniąca się blaskiem 7000 kryształków. Podczas aukcji charytatywnej w Moskwie jeden z modeli został sprzedany za rekordową kwotę 110 tysięcy dolarów. Rok 2007 zaobfitował w innowacyjną kolekcję Ora-Ito. Urządzenia z tej serii cechowały przede wszystkim futurystyczne kształty, zaokrąglone linie oraz prostota. Głęboka, zmysłowa czerń wyróżniała wchodzące na rynek w 2007 roku urządzenia z serii Pininfarina Black, dzięki którym kuchnia stawała się eleganckim i nastrojowym wnętrzem. Rok później na rynku znalazła się biała linia Ora-Ito White. Ponadczasowa biel oraz nietypowe kształty urządzeń z tej serii dawały wrażenie wyjątkowej świeżości oraz wyrafinowania.
Hitem okazała się wprowadzona w 2009 r. seria Karim Rashid, łącząca w sobie funkcjonalność, minimalizm, elegancję oraz magię siedmiu różnych barw. Gorenje to pierwszy producent sprzętu gospodarstwa domowego oferujący rozwiązanie, pozwalające użytkownikom na zmianę koloru ich piekarnika czy okapu. Na całej długości obu urządzeń umieszczono pionowy pasek podświetlany kolorowymi diodami LED, świecącymi w siedmiu różnych kolorach.
Gorenje jako jedna z pierwszych firm przełamała też kolorystyczny stereotyp urządzeń AGD, dzięki czemu biel przestała być jedyną stosowaną barwą.
Przełomem we wzornictwie okazały się lodówki w stylu old fashion z kolekcji Old Timer, które weszły na rynek w 1999 roku. Ich design oparty był na stylu sprzętów z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Produkty wyróżniały się delikatnymi, obłymi kształtami, oryginalnymi, masywnymi klamkami oraz różnorodną kolorystyką. Ze względu na to, iż urządzenia cieszyły się olbrzymią popularnością, Gorenje 10 lat później postanowiło wprowadzić serię Retro. Nowe modele dostępne są w trzech wersjach: Funky, Chic, Vintage. Kolekcję charakteryzuje bogata paleta barw od orzeźwiającej jasnej zieleni, soczystej pomarańczy i malinowego różu poprzez zmysłowe bordo, szlachetne srebro oraz głęboką czerń aż do kolorów gorzkiej czekolady, kawy z mlekiem i subtelnej kości słoniowej.

R jak Rewelacyjne funkcje
Gorenje wyjątkowo dba nie tylko o ciekawe wzornictwo swoich produktów, ale także o to, by urządzenia były zaawansowane technologicznie. Prawdziwą rewolucję zrobiła wyprodukowana w 1997 roku linia supernowoczesnych pralek Simple & Logical. Gorenje jako pierwsza na świecie firma stworzyła niezwykle proste w obsłudze, elektronicznie sterowane pralki, przeznaczone dla osób niewidomych. Technologia wykorzystana w urządzeniach, oparta na mikroprocesorze nowej generacji, sprawiała, że pralki były nie tylko bardzo precyzyjne, ale także ciche w użyciu.
Wyjątkowym osiągnięciem w 2004 roku okazały się zaawansowane technologicznie pralki i suszaki z kolekcji Exclusive i Premium Touch, wśród których znalazł się model o największej prędkości obrotowej wirówki na świecie - 2000 obr./min.
Przykładem aktywnego rozwoju firmy Gorenje, uwzględniającym nowe technologie i większą użyteczność produktów okazał się SmarTable.
Sterowany za pomocą pilota innowacyjny stół zintegrowany z funkcjonalną lodówką został zaprezentowany po raz pierwszy w 2005 roku podczas targów Gorenje Trade Show w Velenje.
W 2008 r. hitem wśród urządzeń AGD okazała się lodówka z iPod-em. Unikalne połączenie tego nowoczesnego gadżetu z designerską chłodziarko-zamrażarką Gorenje wyznaczało światowe trendy, wprowadzając codzienne życie w nowy wymiar. Ogromne wrażenie zrobił nie tylko nowatorski design, ale przede wszystkim możliwość kontroli funkcji lodówki za pomocą iPod-a. Dodatkowo wbudowane głośniki umożliwiają słuchanie ulubionej muzyki, a na ekranie odtwarzacza można oglądać programy, np. pokazujące jak ugotować daną potrawę.
Dla osób ceniących komfort i wygodę życia firma Gorenje już rok później stworzyła nowoczesne, łatwe w obsłudze urządzenia z linii Simplicity. Produkty z kolekcji łączą w sobie prostotę obsługi, ciekawe wzornictwo oraz przystępną cenę. Dzięki specjalnie zaprojektowanemu pokrętłu do sterownie sprzętu zostało zredukowane do minimum. Seria dostępna jest w dwóch modnych liniach kolorystycznych, stosowanych przy aranżacji nowoczesnej kuchni: Simplicity Night w kolorze głębokiej i zawsze modnej czerni oraz Simplicity Light - w delikatnej, śnieżnej bieli.
Najnowszym rozwiązaniem technologicznym firmy Gorenje jest program do czyszczenia bębna pralki Steril Tub. Ten innowacyjny samoczyszczący system pozwala eliminować z wnętrza pralki szkodliwe bakterie odpowiedzialne m.in. za nieprzyjemny zapach, zapewniając tym samym pełną higienę i idealnie czyste, pachnące pranie.

E jak Ekologiczny i ekonomiczny sprzęt
By zachować równowagę pomiędzy osiągnięciami cywilizacji a dbałością o środowisko naturalne, istotna jest ekologiczna świadomość producentów. Gorenje przywiązuje dużą wagę do życia w przyjaznym i czystym otoczeniu. Już na etapie tworzenia urządzeń firma uwzględnia potrzeby środowiska naturalnego. Do produkcji sprzętu używane są materiały nie obciążające otoczenia. Gorenje wprowadza innowacyjne technologie, pozwalające na oszczędzanie wody, detergentów oraz energii. Wysoka ekonomiczność produktów sprawia, że nie są kosztowne w eksploatacji. Wiele urządzeń pod względem efektywności energetycznej spełnia wymagania klasy A+, a nawet A++, która pozwala zaoszczędzić do 40 proc. energii elektrycznej. Są one zaznaczone specjalnym symbolem ECO CARE.
W ofercie Gorenje znajdują się modele lodówek, które wyróżniają się tym, że są najbardziej energooszczędne ze wszystkich dotychczas produkowanych urządzeń tego segmentu. Jest to możliwe dzięki znakomitej izolacji, wyjątkowej szczelności drzwi oraz wykorzystaniu innowacyjnych systemów chłodzących, pozwalających ograniczyć zużycie energii do minimum.
Nie tylko najszybsza, ale przede wszystkim najbardziej energooszczędna jest technologia indukcji stosowana w płytach grzejnych Gorenje. Korzystanie z płyt indukcyjnych pozwala zarówno na zaoszczędzenie czasu, jak i energii elektrycznej.
Przyjazne dla środowiska są także zmywarki Gorenje. Regularne korzystanie z tych ekologicznych urządzeń według specjalnych wyliczeń pozwala zaoszczędzić tygodniowo wannę wody i zyskać co roku 20 dodatkowych wolnych dni. Ponadto za równowartość kwoty zaoszczędzonej na rachunkach za energię elektryczną, możnaby co roku zakupić nowe urządzenie gospodarstwa domowego. Eco-produkty firmy Gorenje pozwalają chronić środowisko naturalne, a także nasze portfele.

N jak Nowości 2010 - jubileuszowa linia Simplicity Moonlight
Każdego roku marka Gorenje wprowadza na rynek nowe produkty i linie. By uczcić sześćdziesięciolecie swoich urodzin, w tym roku firma zaprezentowała specjalną, kolekcję sprzętu AGD Simplicity Moonlight, która przykuwa uwagę swoją zmysłowością i subtelnością. Otulona srebrem linia dołączyła do grona pozostałych z rodziny Simplicity: Light - w kolorze śnieżnej bieli i Night - w barwach głębokiej czerni. Urządzenia z kolekcji Simplicity Moonlight są przykładem idealnego połączenia szlachetnych materiałów tj. aluminium i szkła.
Linia została stworzona z myślą o osobach ceniących swój czas. Zgodnie z nazwą, produkty Simplicity charakteryzują się prostotą, biorąc po uwagę zarówno delikatny i minimalistyczny design, a także wygodę oraz łatwość obsługi.
W skład kolekcji Simplicity Moonlight wchodzą podstawowe urządzenia, z których korzystamy na co dzień: chłodziarko-zamrażarka, piekarnik, płyta indukcyjna, okapy: 60 cm i 90 cm oraz pralka.

J jak Jubileusz 60-lecia
Obchodząc diamentowy jubileusz nie można nie wspomnieć o początkach rozwoju firmy Gorenje. Nazwa firmy pochodzi od wsi Gorenje, w której 60 lat temu wszystko się zaczęło. Niewielka fabryka utworzona w 1950 roku początkowo produkowała maszyny rolnicze i materiały budowlane. Po kilku latach w 1958 roku przedsiębiorstwo przeniosło się do miejscowości Velenje. Tam rozpoczęto wytwarzanie pierwszych kuchenek zasilanych paliwem stałym. W latach sześćdziesiątych Gorenje powiększyło zakres produkcji o pralki i chłodziarki, równocześnie budując własne hale produkcyjne. W 1961 roku nastąpił eksport pierwszych kuchni na rynek niemiecki, co zaowocowało w 1971 roku założeniem pierwszego przedstawicielstwa firmy za granicą w Monachium. Kolejne lata to czas szybkiego i dynamicznego rozwoju Gorenje. Firma poszerzyła swoją ofertę o meble kuchenne, sprzęt RTV, ceramikę, a nawet aparaturę medyczną i telekomunikacyjną. Podczas obchodzenia jubileuszu 25-lecia istnienia, w 1975 roku koncern zatrudniał 18 tysięcy osób w licznych fabrykach rozmieszczonych na terenie ówczesnej Jugosławii i eksportował rocznie ponad milion urządzeń AGD. Gorenje przystąpiła do masowej produkcji urządzeń gospodarstwa domowego, a także zajęła się tworzeniem własnej sieci sprzedaży obejmującej Niemcy, Austrię, Danię, Włochy, a także Australię. W Polsce swoją działalność firma rozpoczęła w 1993 roku. Wówczas posiadała już ponad 50 przedstawicielstw na całym świecie.

E jak Efektywny rozwój
Obecnie Gorenje to prężnie działający koncern z rozbudowaną siecią sprzedaży i najnowocześniejszymi centrami logistycznymi, posiadający własne przedstawicielstwa w ponad 60 krajach. Gorenje jest właścicielem światowych marek tj. m.in. Sidex, Körtig, Mora, Atag czy Asco. By umacniać zaufanie rynku i spełniać coraz to nowe wymagania, korporacja stale się rozwija rozszerzając sieć dystrybucji i poszukując nowych rozwiązań ekspansji handlowej. Główny obszar działania Gorenje stanowi przede wszystkim rynek Unii Europejskiej. Marka stara się jednak wzmacniać swoją pozycję także w innych regionach świata. Dlatego ostatnie lata dla koncernu są czasem intensywnego rozwoju, dzięki któremu powstały trzy nowe fabryki i najnowocześniejsze w Europie centrum logistyczne, mogące pomieścić ponad 140 tys. urządzeń AGD różnego rodzaju. Pozwala to na wysyłanie aż 20 tys. produktów dziennie. Jednak Gorenje to nie tylko marka produkująca sprzęt AGD, to także ludzie mający twórcze pomysły i jasną wizję przyszłości.




Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Media Fabryka sp. z o.o.
http://www.mediafabryka.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl