Polacy cenią innowacyjne marki


2009-02-06
Aż 77 proc. Polaków zwraca uwagę na innowacyjność kupując sprzęt radiowo-telewizyjny - wynika z raportu „Marki RTV” firmy doradczej On Board PR i PBS DGA – wśród najbardziej innowacyjnych marek RTV umieszczając Sony, Panasonic i Philips.

Jak wynika z badań przedstawionych w raporcie „Marki RTV” przygotowanym przez On Board PR (www.onboard.pl) w oparciu o badania PBS DGA (www.pbsdga.pl) , innowacyjność sprzętu radiowo-telewizyjnego to wymóg zdecydowanej większości nabywców w Polsce. Aż 77% osób deklaruje, że wybierając sprzęt RTV zwraca uwagę na innowacyjność, zastosowanie nowych rozwiązań.

Wśród marek, które Polacy uważają za najbardziej innowacyjne zdecydowanie wygrały: Sony (47% osób umieszcza ją na liście związanych z największą liczbą unowocześnień), Panasonic (40%) i Philips (36%).

„Percepcja marki jest pochodną wielu czynników” – komentuje Tomasz Dziedzic
z PBS DGA – „nie tylko przekazów promocyjnych, ale też cech produktów i osobistych doświadczeń konsumentów”

„W marketingu istnieje prawo pierwszeństwa. Zasada jest prosta – jeśli ktoś ogłosi coś jako pierwszy, właśnie on będzie cieszyć się uznaniem. Podobnie jest z innowacyjnością. Komunikacja wprowadzania nowych rozwiązań jest kluczowym zagadnieniem dla budowania silnej marki” – dodaje Norbert Kilen z On Board PR.

W badaniach przeprowadzonych przez PBS DGA i On Board PR zostały również wyłonione najbardziej rozpoznawalne marki RTV w Polsce. Pierwsze miejsce zajął Panasonic (85,6%), drugie – Philips (85,3%), trzecie – Sony (85,0%). Różnice są jednak minimalne, w praktyce wszystkie trzy marki mają podobną pozycję. Wśród męskiej części respondentów Panasonic zdecydowanie dystansuje konkurencję – znajomość tej marki przewyższa w tej grupie 90%. Z kolei wśród kobiet najbardziej rozpoznawalnym producentem sprzętu RTV jest Philips.

Stopień oczekiwania innowacyjności różni się w zależności od grupy społecznej. Szczególnie wrażliwi są na tym punkcie mężczyźni – 81% z nich deklaruje, że to dla nich istotne kryterium przy wyborze marki kupowanego urządzenia. Grupą dla której nowoczesność sprzętu stanowi wyjątkowo ważne kryterium wyboru są przedsiębiorcy i właściciele firm – aż 96% z nich oczekuje innowacyjności od sprzętu RTV.

Raport „Marki RTV” przedstawia też źródła informacji i opinii o sprzęcie RTV, które cenią Polacy. Przed podjęciem decyzji o zakupie Polacy najchętniej radzą się znajomych i rodziny (56% odpowiedzi). Na drugim miejscu cenią opinie sprzedawców (32%), a w dalszej kolejności informacje znalezione w Internecie (24%).

„Pod tym względem branża RTV nie różni się wiele od innych sektorów gospodarki. Tutaj również istotnym elementem strategii komunikacji marek pozostaje sprzedawca, który swoją pozytywną, lub krytyczną opinią jest w stanie przekreślić wysiłki marketingowe silnej marki, jak i wspomóc zaufanie do marki mało znanej” – komentuje Norbert Kilen z On Board PR.

Raport „Marki RTV” jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu przygotowywanych przez On Board PR we współpracy z PBS DGA. Tym razem tematem są opinie Polaków na temat innowacyjności marek RTV. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w styczniu 2009 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski. Raport „Marki RTV” został bezpłatnie udostępniony na stronie www.onboard.pl.

On Board Public Relations (www.onboard.pl). Firma świadczy usługi w dziedzinie doradztwa public relations. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network – jedną z największych sieci firm PR na świecie. Od 2007 roku posiada własne biuro w Kijowie na Ukrainie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate & Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management.

PBS DGA (www.pbsdga.pl) jest jedną z najstarszych na polskim rynku agencji badawczych. Założona w 1990 roku, dynamicznie rozwijała się niemal od zera do dużej firmy badawczej zatrudniającej obecnie 79 pracowników, w tym 33 konsultantów-badaczy. PBS DGA świadczy usługi w zakresie całego spektrum badań ilościowych i jakościowych, pracując zarówno dla klientów z sektora przedsiębiorstw, jak i usług publicznych.




Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

On Board PR
http://www.onboard.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl